Μια φορά και έναν καιρό, σε ένα ψηλό βουνό κοντά στα σύνορα, ζούσαν κάτι καλοί αντάρτες.
Όταν με το καλό τους στρίμωξε ο στρατός, φόρτωσαν τα μπογαλάκια τους στα αγαπημένα τους μουλάρια, και ροβόλησαν στον ανήφορο, να περάσουν τα σύνορα για τη Γη της Επαγγελίας.
Όμως ο στρατός τους ξαναστρίμωξε και άρχισε το τουφεκίδι.
Ο πιο καλός αντάρτης από όλους, έσερνε πίσω του ένα μουλάρι φορτωμένο με δυο παλιοκιβωτιάκια γεμάτα με κάτι ψιλά για τα έξοδα της λαικής.
Από υπερβολική αγάπη για τους συντρόφους του, είχε μείνει αρκετά πίσω από τους υπόλοιπους, και έτσι είχε μείνει έξω από τον κλοιό .Μόλις άκουσε τις τουφεκιές , σταμάτησε, γύρισε λίγο πίσω, κοντά στον τάφο της αδερφής του που μόλις είχε προσπεράσει, ξεφόρτωσε το μουλάρι, και έβαλε τα δυο κιβωτιάκια μέσα στο φρεσκοσκαμένο τάφο. Μετά έβγαλε το σιδερένιο σαμάρι του μουλαριού, το πέταξε σε κάτι πυκνά, ελευθέρωσε το μουλάρι, και μετά την κοπάνησε σαν το λαγό προς τα βόρεια.
Τα χρόνια πέρασαν, ο καλός αντάρτης γέρασε, μα κάθε Δευτέρα που είχε λαική, σκεφτόταν αυτά τα δυο κιβωτιάκια.
Μια μέρα γύρισε από τη Γη της Επαγγελίας, για να προσκυνήση τον τάφο της αδερφής του. Δρόμοι είχαν ανοιχτεί στο ψηλό βουνό, αλλά εκείνος ήθελε να πάει με τα πόδια από τα παλιά μονοπάτια για να θυμηθεί το μέρος. Γέρος ων , κάποια στιγμή κουράστηκε και σταμάτησε σε μια πηγή να ανασάνει. Ένας από τους προσκυνητές τον παρότρυνε να συνεχίσουν , αλλά αυτός του είπε << μη βιάζεσαι, φτάσαμε, εδώ πιο πάνω στα διακόσια μέτρα είμαστε>>. Όμως όταν πήγε να σηκωθεί για να συνεχίσουν, έπαθε ανακοπή και συχωρέθηκε.
Οι καλοί προσκυνητές όταν ξαναπήγαν , για λαογραφικούς και μόνο λόγους, βρήκαν το σιδερένιο σαμάρι σε ένα πυκνό, αλλά τον τάφο της συχωρεμένης όχι.
Έτσι έφυγαν απροσκύνητοι και χωρίς ψιλά για τη λαική.
-
ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ
-
ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ
Σε "συναδελφικο σαιτ" του εξωτερικου καποιο παλιο μελος πηγε να βγαλει ενα θησαυρο και εφαγε το ξυλο της αρκουδας απο "Τζινι". Το διατυμπανιζει και δεν κανει πισω με τιποτα. Μεχρι "προστριβη" μελων κοντεψε να γινει. Τωρα αρχισαν να υποχωρουν για να αποφευχθει ο καβγας μιας και ανεφεραν θρησκειες κλπ.
Η γνωμη σας??? -
ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ
τασο δεν υπηρχε η πολυτελεια αυτη, οπου να ειταν και απο πανω ενα σωρο με πετρες δεν εβαζαν σταυρους. ειναι λιγοι αυτοι που περασαν μετα και στα σημεια αυτα εκτισαν βομους. το μονο που επικρατουσε ειταν η παραδοσει ανατολη δυση.. και καπου και που αν υπηρχε βραχος ενα σκαλισμα με την λονχι. οσω ομως για το δευτερο ανταρτικο που αναφερεσε στην περιπτωση αυτη δεν εγιναν ουτε ταφες στα αγραφα για παραδειγμα στην θεση φτερη μεχρει προχτες τα κοκαλα ειταν αταφα. παντος στην δικια σου περιπτωση αν παρεις γνωμονα την λογικη δεν θα εσκαβε ποτε τον ταφο αλλα καπου εκει κοντα….
-
ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ
Ο συχωρεμένος, είπε ότι τα έβαλε μέσα στον τάφο, πρώτον γιατί ήταν ξανασκαμένο και σκαβόταν εύκολα, και δεύτερον γιατί επειδή φαινόταν ότι ήταν τάφος, δεν θα πονηρευόταν κανένας για να ψάξει. Επειδή δε τον τάφο τον είχε σκάψει ο ίδιος , όταν έθαψε την αδερφή του, είχε επιλέξει ο ίδιος το μέρος και ήταν σίγουρος ότι θα θυμόταν το μέρος.
Γι' αυτό λέω πως επέλεγαν το μέρος της ταφής. -
ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ
χαντακι? τι χαντακι??
απο τα γνωστα χαντακια περνα νερο,οποτε ειναι η αδυνατη η ταφη σε τετοιο μερος
και αποκλειετε την αδερφη του να την εθαψε τοσο χυμα,ξεχνατε την παραδοση των ελληνων εκεινης τις εποχης,και τον σεβασμο στην οικογενεια,δευτερον αποκλειετε να δουλεψαν τα ιδια μονοπατια που χτυπηθηκαν δικοι τους,και μαλιστα με τετοιο φορτιο,κατι μου μυριζη εδω,σαν λαθος πληροφορια οσμιζομαι,η ειπωθηκε λαθος